[AsteriskBrasil] RES: Asterisk R2

Savio Bloomfield savio em spacecom.com.br
Quarta Abril 5 14:22:51 BRT 2006

Oi Fabio,

Veja no Zapata.conf

echocancelwhenbridged=yes
;
; In some cases, the echo canceller doesn't train quickly enough and
there
; is echo at the beginning of the call.  Enabling echo training will
cause
; asterisk to briefly mute the channel, send an impulse, and use the
impulse
; response to pre-train the echo canceller so it can start out with a
much
; closer idea of the actual echo.  Value may be "yes", "no", or a number
of
; milliseconds to delay before training (default = 400)
;
echotraining=yes
echotraining=800

Outra coisa, estou mudando para o R2 da Brasil Telecom.  Você pode me
passar o que vc teve que fazer para ajustar o R2?

Um abraço,

Savio