[AsteriskBrasil] Desbloqueio do PAP2 Vonage

Cristiano Moreira cristiano.moreira em gmail.com
Domingo Agosto 6 22:43:00 BRT 2006

Este procedimento só funciona para os equipamentos que ainda estão com
firmware versão 2.0.9, no entanto existem vários procedimentos, o problema
ocorre quando você liga o equipamento com conecitividade  com a internet e
ele automaticamente procura fazer download das configuraçõe em "
ls.tftp.vonage.net".
Ainda não encontrei um procedimento que destrave quando o apareelho está na
versão 2.0.12.

Bem, para a versão 2.0.9 vai mais um procedimento:

1) Download a simple DNS server from here: (link)
2) Configure the DNS server so that ls.tftp.vonage.net pointing to your
PC/laptop where the tftp server(the one you put the XML file on!) is
running.
3) Modify pap2 primary dns server so it points to your PC/laptop
4) Create a XML file spaxxxxxxxx.xml (use notepad or text editor) with the
following contents:
CODE
<flat-profile>
<Admin_Passwd>1234</Admin_Passwd>
</flat-profile>
5) Save the file as spaxxxxxxxx.xml (replace x's with MAC addy of unit.)
6) Place file in your TFTPBOOT folder.
7) Power-cycle the PAP2 running 2.0.9 firmware
8) Notice lights. it powers up, stops flashing (Dhcp is happy) and then 1
min later, flashes again– trying to get the XML file.
9) If it worked, browse to the web page of PAP2 and click admin. Username=
admin and PW=1234
Boa Sorte.

Sds;