[AsteriskBrasil] Res: Hylafax Device Print

Saulo Quinteiro dos Santos sauloquinteiro em gmail.com
Quinta Julho 23 09:35:11 BRT 2009

Bom dia pessoal,

sobre esse problema resolvi utilizando um client livre chamado Pyla.

Ele é livre e todo escrito em python.
Se tornando de fácil portabilidade.
Tem integração com o CUPS.
Com o seguinte script:

#!/usr/bin/perl

# Daniel E. Markle <syntax em pa.net>
# 20031114 Revision 0.1

# This program starts up a daemon which will watch for a postscript file
#  coming in from CUPS, then launch pyla to send it as a fax.
# Use it with the socket://localhost:5691 URL in cups.

# Issues:
#     -security, make sure only localhost can see this port, it allows
anyone
#       who can stream data to this port to popup pyla on your desktop
#     -must be ran as the user or the window may not pop up at the right
#       place, if at all

# ***CONFIGURE ME HERE

# Port to listen on, use socket://localhost:<port> in cups
my $MY_PORT = 5691;

# Temporary file storage, this is a file not a folder
my $TMP_FILE_NAME = "/tmp/cupsfaxtemp";

# Path to pyla.py
my $PYLA_PATH = "/usr/local/pyla/pyla.py";

# Path to python binary
#   use this one for Linux
my $PYTHON_PATH = "/usr/bin/python";
#   use this one for OS X
#my $PYTHON_PATH = "/usr/bin/pythonw";

# ***END CONFIGURATION

# ----- You shouldn't need to touch anything beyond this point -----

use IO::Socket::INET;

# check to make sure we can use the temp file
open ( TMPFILE, ">", $TMP_FILE_NAME )
	or die "Can not open temp file $TMP_FILE_NAME, " .
	"check to make sure it is not owned by another user";
close ( TMPFILE );

if ( !(-e $PYLA_PATH) ) {
	die "I do not see pyla at $PYLA_PATH";
	}

my $data;
my $server = IO::Socket::INET->new (
	LocalPort => $MY_PORT,
	Type => SOCK_STREAM,
	Reuse => 1,
	Listen => 1
	) or die "Could not start server process";

while ( my $job = $server->accept() ) {
	open ( TMPFILE, ">", $TMP_FILE_NAME );
	while ( <$job> ) {
		print TMPFILE $_;
		}
	close ( TMPFILE );
	close $job;
	`cat "$TMP_FILE_NAME" | "$PYTHON_PATH" "$PYLA_PATH" -i`
	}

Qualquer duvida estou a disposição

Obrigado a todos pela ajuda.

Abraços

Saulo Quinteiro Dos Santos
Fone: 41-2141-9567
Graduando em Ciência da Computação - UFPR
msn : sauloquinteiro em gmail.com
e-mail: saulo em mpsinf.com.br
cel : 41-9927-5236