[AsteriskBrasil] Puxar ligação

alexandre - aldeia digital alepaes em ad2.com.br
Quarta Julho 28 17:12:49 BRT 2010

Alexandre
Aldeia Digital
@Rodrigo Lang
Porque com o pickupexten, você é obrigado a trabalhar com os parâmetros
callgroup e pickgroup, não conseguindo capturar um ramal específico, que
é o caso dele.

Do voip-info:
Warning: Do not use a global variable for PICKUPMARK - this should be a
normal channel variable instead. Otherwise every call made to extension
1234, 1235, etc would overwrite the global variable and so only the last
call made to an extension can be picked up. As for channel variables:
pay attention to variable inheritance. So, in the dialplan you must
implement pickup logic like:

exten => _*8.,1,Pickup(${EXTEN:2}@PICKUPMARK)
exten => _*8.,n,Hangup()

Don't set PICKUPMARK in the "extension" _*8. like in the example given
below, that's nonsense. You should set the channel variable when making
a call to the extension, something like:

exten => 1234,1,Set(_PICKUPMARK=1234)
exten => 1234,n,Dial(...)

A ideia é setar o pickupmark na hora de discar para um ramal e utilizar
o valor da variavel no pickup.
É necessário apenas um "_" para a herança da variável PICKUPMARK.

Se seus ramais estão num mesmo contexto, também não deveria haver
problema em fazer:

exten => _*8.,1,Pickup(${EXTEN:2}@ramais)
exten => _*8.,n,Hangup()

Alexandre