[AsteriskBrasil] Manager API - Originate Action

talo Rossi italorossib em gmail.com
Quarta Agosto 8 21:34:05 BRT 2012

Alejandro,

Você pode usar o async=True, para ele não bloquear o fluxo do manager em
cada originate. Jogando os 10 comandos seguidos você terá os originates
"quase" (diferença de ms) ao mesmo tempo.

Eu acredito que isto vai te servir, além de ler a documentação faça testes
no AMI e confirme se o comportamento é o desejado.

https://wiki.asterisk.org/wiki/display/AST/ManagerAction_Originate

   - ActionID - ActionID for this transaction. Will be returned.
   - Channel - Channel name to call.
   - Exten - Extension to use (requires Context and Priority)
   - Context - Context to use (requires Exten and Priority)
   - Priority - Priority to use (requires Exten and Context)
   - Application - Application to execute.
   - Data - Data to use (requires Application).
   - Timeout - How long to wait for call to be answered (in ms.).
   - CallerID - Caller ID to be set on the outgoing channel.
   - Variable - Channel variable to set, multiple Variable: headers are
   allowed.
   - Account - Account code.
   - *Async - Set to true for fast origination.*
   - Codecs - Comma-separated list of codecs to use for this call.

Mas... Se você necessita de uma precisão maior, use os callfiles.

Ítalo Rossi
LPIC1, dCAP
http://italo.digi.com.br/blog