[AsteriskBrasil] RES: Troca de queue

Richard Amaral de Jesus richard.ajesus em gmail.com
Quinta Março 4 10:15:10 -03 2021

Configure o timeout no dialplan para 30 segundos

Queue(queuename[,options[,URL[,announceoverride[,*timeout*[,AGI[,macro[,gosub[,rule[,position]]]]]]]]])

Depois configure o timeout da fila para menos de 30 segundos, pois se tocar
em um só atendente e ele não atender, não terá a chance de entregar para
outro atendente, a menos que use strategy=ringall

Sugestão
Explore o joinempty. Você não precisa definir um tempo tão curto de 30
segundos.
Pode usar critérios como agentes em pausas, agentes indisponíveis, etc.
Então o próprio asterisk toma a decisão para você para essa ligação nem
entrar em espera, já ir direto pra outra fila.

*Join empty*

*If there are calls queued, and the last agent logs out, the remaining
incoming callers will immediately be removed from the queue, and the
Queue() call will return, If leavewhenempty” is set to “strict”.“joinempty”
set to “strict” will keep incoming callers from being placed in queues
where there are no agents to take calls. The Queue() application will
return, and the dial plan can determine what to do next.This setting
controls whether callers can join a queue with no members.There are three
choices:*

*yes – callers can join a queue with no members or only unavailable
membersno – callers cannot join a queue with no membersstrict – callers
cannot join a queue with no members or only unavailable membersloose – same
as strict, but paused queue members do not count as unavailable (new in
1.6)*

*joinempty = yes*