[AsteriskBrasil] Pesquisa de Satisfação na URA

Renata Dias renatchinha em gmail.com
Segunda Novembro 25 16:30:28 BRST 2013

Ola Jefaokpta,

Eu estive lendo sobre a extensão h, porém no site oficial diz:

When the 'h' extension is running, the call legs have already been torn
down. There is no way to delay this happening, and you can't do anything in
the 'h' extension that needs to read audio from the channel (since no audio
will appear, the first time it tries to read audio it will abort). Thus
Playback <http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+Playback>() or
Background <http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+BackGround>(),
for example, does not work. Essentially, the only things that make sense to
use in the 'h' extension are those that don't have anything to do with the
external channel that was involved before the hangup. No audio, no DTMF,
etc.

Além disso, em minha URA eu tenho outras opções de atendimento, das quais
eu não gostaria que todo Hangup() passasse pela pesquisa de satisfação.

O parâmetro "c - continue in the dialplan if the callee hangs up" me
pareceu o que se ajusta perfeitamente à minha necessidade, porém meu
Asterisk é 1.4.

Renata Dias